2022.12.06 19:38

초대작가 소개

3c
조회 수 0 추천 수 0 댓글 0
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄

 

한국 정봉채
Jeong Bong Chae

 

대학에서 전자공학을, 대학원에서 사진을 공부한 뒤 순수사진가로 활동.자연과 정화에 대한 관심으로 우포늪을 찍는 사진가로, MBC환경 캠페인 공익광고 와 로드리포터, VLUU등 각종 사진전문 잡지에 자연풍경등을 기고 하고 있다. 그는 2008년 제10차 세계 람사르총회 공식사진가로 초대 되었으며. 람사르 재단 홍보대사이기도 하다. 사진집으로는 『평화의 마을』 (삼성출판사,1993), 『우포늪』 (눈빛출판사, 2008), 『밤이 가고 낮이 가는 사이에』 (성바오로출판사 ,2009), 『우포의 편지』 (몽트, 2015), 『우포, 지독한 끌림』 (포토닷, 2017), 『지독한 끌림』 (다빈치출판사, 2020)등이 있으며 동아대학교 등에서 순수예술 사진등을 강의하고 그리고 2011년에는 미국 유명 예술대학교인 샌프란시스코에 있는 AAU - Academy of Art University에서 초빙교수로 초대되기도 했다.
 
Organized groups such as Gangneung Affiliate Association in 1935, Busan Art Photography Research Association in 1947, Korea Photographers Association in 1952, and Korea Creative Photographers Association in 1964. Served as a reporter for the Incheon Landing in 1950, and hosted < The Family of Man > at Gyeongbokgung Museum of Art, Korea in 1957. Created the photography section in Korean Art Exhibition (National Exhibition), and served as the organizer of the 1998 ‘Year of Photography and Video’. Received the Seoul Culture Award in 1960, Republic of Korea Culture and Arts Award in 1971, and the Eunkwan Culture Award in 1989.

He is regarded as a pioneer of Korean Photography, advocated ‘lifestyle photography’ in the 1950s and established the theoretical system of photography and its status as an art. He recorded Korea’s traditional cultural heritage, artists, and the changing urban landscape through a series of works like ‘Korean architecture’, ‘Korean Artist’, and ‘Myeongdong’. Reviewing many of his achievements not only as a photographer but also as an educator, it can easily be said that he is unique in the history of Korean photography.

 


 

한국 한희준
Han Hee Joon

 

PLASTIC-“Be born again”
플라스틱이 나오기 전 인류는 철을 가장 많이 사용하였다. 지금은 플라스틱이 그 자리를 차지하고 있다. 그러나 사용하고 난 후 플라스틱이 버려지면서 우리 지구의 생태계에 위협하는 물질이 되어 버렸다. “다시 태어나다” 는 사용하고 버려진 플라스틱이 우리를 위협하지 않는 착한 물질로 다시 태어나기를 바라는 마음이다. PLASTIC NO-43. - PLASTIC NO-208.는 플라스틱이 분해되는 과정을 상상하여 만든 작품이며, 이 물질도 다음 생에는 좋은 물질로 다시 태어나길 바라는 마음으로 작업에 임한다. 내 작품의 표현방식은 시아노타입과 검 바이크로메이트를 활용한 작업이다. 이 표현방식은 19세기 초 사진사에서 픽토리얼리즘으로 회화적인 사진을 말하는데 초창기 사진에 많이 이용되었다. 내 작업은 초창기 회화적인 사진에서 과거와는 다른 방식에서 조금 더 확장한 개념으로 시아노타입과 검 바이크로메이트의 혼합된 방식으로 표현하고 있다. 즉 시아노타입의 프린트 방식은 검에 비하여 다양성과 확장성이 넓어 포토그램의 방식으로 많은 이미지를 만든다. 그리고 검 프린트 방식은 리스필름을 만들어 물감만이 아닌 여러 가지 오브제를 이용하여 다양한 이미지를 만들고 있다. 그 밖에 여러 가지 기법으로 다양한 실험을 이어가는 중이다

작업의 방향성
현대 예술은 장르별 경계가 허물어지고 있는 것이 그 특징으로 미술과 사진의 경계 또한 모호해지고 있다. 현대사진은 미술적 요소를 수용하고 미술은 사진을 매체로 빈번히 활용하고 있다. 나의 작업에서는 아날로그(비은염) 방식의 사진을 이용하여 사진이 가지고 있는 평면성의 한계를 탈피하여 입체성을 강조하고, 단순히 벽에 거는 형식에서 벗어나 설치미술의 개념을 도입하여 새로운 시각적 이미지와 현대사진에서 표현 영역이 어떻게 확장하고 있는가를 보여 주고자 한다.
 
Organized groups such as Gangneung Affiliate Association in 1935, Busan Art Photography Research Association in 1947, Korea Photographers Association in 1952, and Korea Creative Photographers Association in 1964. Served as a reporter for the Incheon Landing in 1950, and hosted < The Family of Man > at Gyeongbokgung Museum of Art, Korea in 1957. Created the photography section in Korean Art Exhibition (National Exhibition), and served as the organizer of the 1998 ‘Year of Photography and Video’. Received the Seoul Culture Award in 1960, Republic of Korea Culture and Arts Award in 1971, and the Eunkwan Culture Award in 1989.

He is regarded as a pioneer of Korean Photography, advocated ‘lifestyle photography’ in the 1950s and established the theoretical system of photography and its status as an art. He recorded Korea’s traditional cultural heritage, artists, and the changing urban landscape through a series of works like ‘Korean architecture’, ‘Korean Artist’, and ‘Myeongdong’. Reviewing many of his achievements not only as a photographer but also as an educator, it can easily be said that he is unique in the history of Korean photography.

 

?

List of Articles
번호 제목 글쓴이 날짜 조회 수
» 초대작가 소개 3c 2022.12.06 0
2 심사위원 소개 3c 2022.12.06 0
1 자문위원 소개 3c 2022.12.06 0
Board Pagination Prev 1 Next
/ 1
CLOSE